Eerste weekjes Brazilie! - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van jessieinbrazilie - WaarBenJij.nu Eerste weekjes Brazilie! - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van jessieinbrazilie - WaarBenJij.nu

Eerste weekjes Brazilie!

Door: Jessie

13 Augustus 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

Hallo allemaal!

Ik ben alweer 3 weken in Brazilie en zit hier helemaal op mijn plek! Het is heel leuk om alleen al de cultuur hier mee te maken. Alles is anders dan Nederland! Vanaf ons huis hebben we uitzicht over heel de stad en de bergen met de kleine huisjes. Savonds gaat de zon al vroeg onder en dan zien we alle lichtjes van de stad branden.

Het is geweldig om hier te kunnen zijn en ik wil iedereen die mij heeft gesponsord heeft heel erg bedanken! Toen ik besloot om hier naartoe te gaan, had ik het geld helemaal niet, maar toch ben ik hier gekomen!

De basis van Jocum waar ik verblijf is het Light House in Belo Horizonte. Belo Horizonte is een grote stad omringt door de bergen. Het Light House staat midden in een grote sloppenwijk. Het werk wat we hier doen is community development. We bieden kinderen en tieners uit de sloppenwijk activiteiten aan, waardoor ze minder op straat leven. We willen de kinderen de liefde van God laten zien en een hoop voor een betere toekomst. De kinderen komen hier eigenlijk allemaal uit gebroken gezinnen, wanneer ze hier komen willen we ze geven wat ze nodig hebben, een fijne en veilige plek, liefde en het kennen van Jezus, want Hij is degene die hun leven echt kan veranderen!

De mensen hier leven veel buiten en sochtends vroeg tot in de avond kan je harde muziek horen uit de wijk. Het terrein van het Light House is wel afgesloten van de wijk waardoor de kinderen en de tieners uit de wijk alleen tijdens het programma bij ons zijn. Ze komen bij ons voor de jongensgroep en de meisjesgroep op de dinsdag en donderdag, voor het basketbal en floorbal op het sportveld, we hebben engelse lessen, een jeugdgroep en op de zaterdag een open dag voor alle kinderen uit de wijk met een leuk programma. Op ons terrein hebben we ook een zwembad, een speeltuin en fruitbomen zoals bananen, avocado en limoen waar de kinderen ook graag wat van plukken =)

Zelf help ik mee bij de meisjesgroep op de dinsdag en donderdag en op de zaterdag met het programma voor alle kinderen. Het is erg leuk om mee te kunnen helpen en te zien dat de kinderen hier zo'n goede plek hebben. De kinderen voelen zich hier thuis, sommige tieners zijn hier het liefst de hele dag en helpen dan mee met bijvoorbeeld het kinderprogramma op zaterdag!
De meisjesgroep oefent nu in een koor om donderdag op te treden tijdens de dienst. Op de donderdag hebben we hier een dienst met iedereen van YWAM Belo Horizonte bij elkaar.

Inmiddels is de DTS ook al drie weken bezig. In de ochtend heb ik altijd les en in de middag is er ook altijd wel iets te doen, zoals meehelpen in de programma's, voorbereiding op outreach, portugese les en binnenkort ook spaanse les, aangezien de outreach in ieder geval naar een spaans sprekend gebied zal gaan. Het is een vol programma, maar heerlijk om hier te zijn!

Groetjes van hier!!!

Liefs,

Jessie

• 22 Augustus 2014 - 20:36

Joni:

Hey Jessie,
    wat een prachtig verhaal. Mooi om te lezen dat je er zo op je plek bent. En dat al na 3 weken. Dat beloofd wat. Heb het goed daar en laat zien wie je bent!
    Liefs, joni

• 22 Augustus 2014 - 21:02

Gerco En Anne-Sophie :

Hoi Jessie,

Wat tof dat je het zo naar je zin hebt en op je plek bent! Geweldig dat je zo word opgebouwd en gevormd door alle dingen daar. En dat je ook een licht kan zijn voor de kinderen om je heen, echt jou ding;)

Enjoy en be blessed!
    We missen je hier wel hoor;)

• 23 Augustus 2014 - 20:34

Carolien:

Wat een vreugdevol, liefdevol en enthousiast verhaal! Een goed begin is het halve werk! Dat kan alleen maar mooier worden. Gelukkig heb je altijd de Beste naast je lopen en zul je nooit alleen zijn in wat je doet, maar neemt niet weg dat je ver weg zit in een hele andere cultuur en omgeving. Geniet van alles wat er op je pad komt en maak er iets moois van!
    Iets heel praktisch eigenlijk nog… mogen de mensen je nog steeds financieel ondersteunen via Dreamordonate.nl? Neem aan dat het werk wat je daar doet ook niet geheel kosteloos is? Wellicht kunnen we dan nog een beetje reclame voor je maken :)

Veel liefs,

Carolien

• 27 Augustus 2014 - 05:47

Anneke:

Hoi jessie
    Wat geweldig dat je op je plekje zit daar.
    Fijn om zo je verslag te kunnen lezen.
    Ik wens je n goede tijd en God s rijke zegen toe.
    Tot hoors groetjes Anneke

• 12 September 2014 - 11:19

Jan Petter:

Er is hier een film van gemaakt ongevver hetzelfde werk wat jully doen, het heet "levend water voor de cauchos"van Geertjan Lassche. Dvn. succes met jully werk.God bless